Bonaventure Soh Ndikung THE TALE OF THE ATLAS CHAMELEON

There are a few animals that have successfully built for themselves the most flabbergasting reputations. One such animal is definitely the chameleon. Apart from the fact that it has biologically adapted itself to change its colour as a visual signal of its mood and...

Grosse Tête, Savvy Contemporary, Förmer Prison, Berlin, 21012

Mohamed Rachdi, L’OBSESSION DU MASQUE

Mohamed Rachdi, Casablanca, mai 2012 Individus condamnés à vivre en société, nous sommes en permanence tendus entre être et paraître et notre visage est le lieu par excellence où se révèle ce jeu qui nous gouverne fondamentalement. Notre visage est l’interface...

Yassine Balbzioui, Le troisième masque, 2012

Marie Deparis-Yafil Yassine Balbzioui, THE FISH INSIDE ME

Balbzioui essentially describes himself as a painter: he has always painted and drawn, for him it is like breathing. It allows him to glance at the world and question it, a kind of curiosity that is deliberately candid, but also a need to remain firmly linked to the images.

Marie Deparis-Yafil, Un EXPRESSIONNISME DE LA DÉRISION

Il y a dans la manière qu’a Yassine Balbzioui de cerner en quelques traits bien maîtrisés une réalité qu’il aurait soigneusement détournée de son sens premier, quelque chose de cette « gaîté moderne » dont parlait Breton, une « contradiction à la culture hautaine », le choix d’un expressionnisme de la dérision davantage que de la tragédie humaine.